kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

 وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در باکو!

 
 
 
منابع خبری نوشته‌اند، رئیس‌‌جمهوری آذربایجان و وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره «چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه» با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.
مدت‌ها بود که خبرهایی از حضور پیدا و پنهانِ بحران‌سازِ رژیم آپارتاید اسرائیل در مرزهای شمالی ایران یعنی در آذربایجان (از سرزمینی که روزگاری نه‌چندان دور بخشی از خاک ایران بود) مخابره می‌شد و شاید بتوان گفت که حضور این رژیم در تحرکات و موضع‌گیری‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آذربایجان نمودار شده بود؛ تا اینکه بر اساس تصویب پارلمان باکو در روز جمعه، ۲۷ آبان ماه، رژیم علی‌اف و رژیم صهیونیستی توافق کردند، همکاری‌های مختلف دولت جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کند و سفارتخانه این کشور در تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی افتتاح شود.
حالا باز خبر دیگری می‌رسد. رسانه‌های جمهوری آذربایجان، صبح روز جمعه (19 اسفند؛ 10 مارس) خبر داده‌اند که «الهام‌ علی‌اف» رئیس‌جمهور این کشور و «گیلا گملیئل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با یکدیگر در باکو دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. آن‌طور که فارس از خبرگزاری «آپا» نقل کرده، دو طرف در این دیدار ضمن اشاره به «توسعه موفقیت‌آمیز روابط دوجانبه» جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف، بر اهمیت افتتاح سفارت باکو در تل‌آویو و در عین حال دیدار الهام علی‌اف و «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی در کنفرانس مونیخ تأکید کرده‌اند. براساس این گزارش، الهام‌ علی‌اف و گیلا گملیئل در این دیدار همچنین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل‌نظر کرده‌اند.
پیشتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داده بود که هواپیماهای ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده‌ که این امر تأییدکننده انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات صهیونیستی به جمهوری آذربایجان است. این رسانه صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه دو طرف از ۲۰ سال گذشته تاکنون با یکدیگر «ائتلاف استراتژیک» دارند، اضافه کرده که فرودگاه عوودا رژیم صهیونیستی، تنها فرودگاه دارای مجوز برای انتقال مواد منفجره است.